Pazartesi, Şubat 27, 2006

Pazar-lamacılarla Satışçıların Harbi

Gelecekte pazar-lamanın mobil olacağı artık şüphe götürmüyor. Teknoloji ile entegre olan pazar-lama, mobile sessiz kalamazdı. Bloglar arasında biraz gezinmeniz bile, konu hakkında bir düşten bahsetmediğimi anlamanıza yetecektir. Ancak ben gelecekte pazar-lama nasıl olacak üzerine bir yazı sunmayacağım size. Aksine mobile adım adım ilerlerken, pazar-lama bunca belirginleşmişken, bir takım eksiklikleri hatırlatacağım. Pazar-lamanın yıllarca yanlış anlaşılması-hoş şimdi ne kadar doğru algılanıyor o da ayrı bir mezvu- nedeniyle, zihinlerdeki pazar-lama anlayışını değiştirmemizi zorunlu kılmaktadır. Ama öncelikle şu konuyu halletmeliyiz. Pazar-lama, satış değildir. Pazar-lama, satışı da kapsayan bir üst başlıktır. Peki olay böyle iken, pazar-lamaseverler ile satışçılar arasındaki tartışmaların mantığı ne? Birbirine omuz vermesi gerekli bu iki bölümün, birbirine girmesinin altında, pazar-lamayı öncelikle bizlerin anlamasını gerektiriyor. "Pazarlamacı Giremez" tabusunu yıkmazdan evvel, kendi zihnimizde pazar-lamayı konumlandırmalıyız. Sadece satışa değil, tüm bölümlere annelik yapan pazar-lamanın doğru algılanması için, nereden başlasak işe? Kendimizden, satışçılardan, yönetimden, müşteriden...?

1 Yorum:

saat: Pazartesi, Şubat 27, 2006 3:02:00 ÖS , Blogger PazarOla! dedi ki...

Soruyu çok güzel sormuşsunuz:
"Nereden başlayalım?"
Cevabı da verilmiş, yürekten katılıyorum:
KENDİMİZDEN...
Bu blogun havasına uygun olarak, ÖĞRENCİLERİMİZ de iyi bir başlangıç olabilir.
Pek çoğu hala karşımıza, "kulaktan dolma bilgilerle" geliyor.
Boş kapla yanımıza gelmediklerinden, ne içindekileri tam boşaltabiliyoruz, ne de doldurmak için kapta yeterince yer bulabiliyoruz.
Dolmak için boşalmak gerek!

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa