Pazartesi, Ocak 09, 2006

Gelecekte Pazarlama ... (1)

İş dünyasında seçilmiş üçbinden fazla adrese “kişiye özel” olarak gönderilen Sabah Business’in Şubat 2005 sayısında “Varsayın ki Üfürüyorum” başlığıyla bir yazım yayınlanmıştı. Aradan geçen bir yıldan sonra yazdıklarımı tekrar ele alayım istedim. Dahası, “Müşteri Aşıkları” bu konularda ne diyor, onu da görelim arzu ettim. O yazıyı parça parça burada dikkat, ilgi, arzu ve eyleminize sunacağım.
Yazının girişi ve ilk “üfürüğü” şöyleydi:

Yeni bir yıl daha başladı. İş dünyasında yeni yıl için strateji hazırlıkları aslında Kasım ve Aralık aylarında başlamıştı. Zamanında 2005’e hazırlanmayanlar, bu yeni yılın en azından ilk çeyreğini kaçırdılar. Kaçırılanlardan ne kadarını kurtarırsak kârdır.
Bu yazıda, ben de pazarlamanın kendisine stratejik gözle bakarak, “Gelecekte Pazarlama”nın, nereye gideceğine dair düşüncelerimden bir kısmını “Sabah Business” dergisinin okurlarıyla paylaşmak istiyorum. İşte benim gözümle bu memlekette “Geleceğin Pazarlaması”nın temel taşları:

Daha çok kişi, pazarlama için “Büyüksün” diyecek. Hangi açıdan, hangi boyuttan, hangi değişkenle ele alınırsa alınsın, gelecekte pazarlama hem dünya çapında hem de bizim ülkemizde daha “büyük” olacak. Pazarlama ile ilgilenen kişi sayısı, pazarlama faaliyetlerine ayrılan bütçeler, pazarlamanın getirileri, pazarlamadan bahsedilme sıklığı, pazarlamanın etkileri, pazarlamadan etkilenenlerin sayısı ve benzeri konularda pazarlama daha da “büyüyecek”.

2 Yorum:

saat: Cumartesi, Ocak 21, 2006 12:46:00 ÖS , Blogger trc dedi ki...

Biz bunu şirketlerimizde ve piyasada çok net hissediyoruz artık.

 
saat: Pazartesi, Ocak 23, 2006 10:34:00 ÖS , Blogger Onur Yuksel dedi ki...

büyümek büyümek daha çok büyümek. Ama nereye kadar? sığacağımız kab nedir? ölçülür mü biçilir mi? Büyümek sınırları aşmak mıdır? Ozaman daha çok küçüğüz.
Elbet büyürüz. Ama kab ta yer açılacak diye beklersek biraz zor işimiz :)

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa