Pazar, Nisan 02, 2006

Gelecekte Pazarlama ...(8)

Biraz aradan sonra devam ediyoruz...

A. Selim Tuncer'in "körün fili" benzetmesine dönüşür mü bilmem ama, gidiş böyle görünüyor.

Pazarlamanın başına getirilen sıfatlara yenileri eklenecek. Mobil Pazarlama, Deneyim Temelli Pazarlama, Teknoloji Donanımlı Pazarlama, Holistik Pazarlama, Yaramaz Pazarlama, Radikal Pazarlama, Artistik Pazarlama, Viral Pazarlama, İzinle Pazarlama ve benzeri gibi bir dizi uygulama daha çeşitlenecek, geleceğin pazarlaması daha da zengin ve renkli bir hale gelecek. Bunlardan bazıları eski köyün yeni ismi gibi olsa da, öncesi, eşi-benzeri olmayan yeni “sıfatlar”la karşılaşacağız. Nöro Pazarlama, Göz Bebeği Pazarlama gibi uygulamalar yepyeni ufuklar açmaya aday konular.

1 Yorum:

saat: Salı, Nisan 04, 2006 2:45:00 ÖÖ , Blogger A. Selim Tuncer dedi ki...

Hocam, özür dileyerek, bu sıfatların pazarlamayı sulandırdığı konusundaki ısrarımı sürdüreceğim. Pazarlamaya yönelik başkaca ne gibi tehditler oluşturuyor, o da ayrı bir konu... Diyorum ki, pazarlama pazarlamadır ve birçok yöntem, teknik, taktik ve teknolojiden yararlanır.

Bakın benim bu görüşümü içeren yazıya Destan'ın yorumu: "Satışçılar ile pazar-lamacıalrın birbirine karıştırılmasından geçtim, artık kavga eder olduk. Kendi elimizle kendimizi mahvedeceğiz. Oysa öncelikle imajımızı tazelememiz ve birlikte hareket etmemiz gerektir."

Şimdi bu kadar çok pazarlama çeşidi olunca o sayıda da pazarlamacı çeşidi türeyecek ve kavga da başka bir biçim alacaktır.

Yine Destan'ın sizin yazınıza yaptığı yorum: "Gelecekte sadece Radikal Marketing uzmanlarını bünyesinde barındıranlar kazanacak. Bence..."

Hadi bakalım, ben de radikaller yerine ılımlıların kazanacağını, kazandıracağını iddia edersem? Şöyle bir fantezi yapalım mesela: "Bu adam viral pazarlamada iyidir, ama holistik pazarlamada işe yaramaz. İzinle pazarlama konusunda fena değilse de bazı izinsiz operasyonları olduğu tespit edildi."

Bırakalım bunlar birer yöntem olarak kalsın, vakaya göre radikal mi, ılımlı mı yaklaşılması gerektiğine pazarlamacı karar versin. Ya da mobil mi, gözbebeği mi, viral mi, artistik mi? Ya da hepsi birden mi?

Arayışları ve gelişmeleri önemsiyorum, ama bunlar, pazarlamayı zenginleştiren yaklaşımlar olmalı, daraltan ve departmanlaştıran değil. Saygılar.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa